• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 16 مهر 1398
کد مطلب : 83693
+
-

فراخوان جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس

هفتمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس با انتشار فراخوان دریافت طرح و ایده فعالیت خود را شروع کرده است و بیش از 100 اجرای خیابانی را در نوروز 99 در منطقه مرزی ارس رقم خواهد زد. به گزارش ایسنا، دبیر جشنواره تئاتر خیابانی ارس با اعلام این خبر گفت: در طول 7 دوره گذشته، بالغ بر 300 اجرای خیابانی در بین میلیون‌ها گردشگر نوروزی منطقه آزاد ارس اجرا شده است و این منطقه در آینده نه چندان دور قطب نمایش‌های خیابانی خواهد شد.

«ابراهیم نصیری» افزود: این دوره از جشنواره در 2 بخش موضوعات عمومی– اختصاصی و بخش نمایش‌های آیینی سنتی برگزار می‌شود و 2 موضوع آیین‌های نوروزی و مرز و مرزنشینی مورد توجه ویژه جشنواره در انتخاب آثار خواهند بود. وی در زمینه سیاست‌گذاری‌های جشنواره در حوزه داوری تاکید کرد: جشنواره هفتم با لحاظ زمان‌بندی و اقتضائات مورد نیاز تولید کارهای جدید و غیرتکراری با توجه به موضوعات مطلوب مد نظر سازمان منطقه آزاد ارس از آثار غیرتکراری و نو استقبال خواهد کرد.

بر اساس فراخوان هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس، فعالان حوزه تئاتر کشور می‌توانند طرح و ایده نمایشی خود را جهت ارزیابی تا 20 آبان‌ماه به ایمیل دبیرخانه به آدرس art@arasfz.ir ارسال کنند. این جشنواره همانند سال‌های گذشته، به عنوان اولین رویداد تئاتر کشور همزمان با روز جهانی تئاتر، 7 فروردین‌ماه در منطقه آزاد ارس برگزار خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید